(Buttim) E Blok No : 1290 Kat :1
Osmangazi/Bursa
Pazartesi- Cuma 8.30 - 18.30
Çalışma Saatleri

Ekipman Yönetimi Zorluklarıyla Yüzleşme Zamanı

Ekipman Yönetimi Zorluklarıyla Yüzleşme Zamanı

  • Yayınlayan: Omega Pro
  • Kategori: Genel, Haberler, İş makinaları, İş makinası bakım, Makaleler

Ekipmanlar, tüm şantiye operasyonlarının merkezinde yer alır. Bu sebeple projelerin başarısı ve verimliliği için kritik öneme sahiptirler. Çoğu inşaat şirketi, ekipman hareketlerini kağıt dosyalarla veya excel tabloları aracılığıyla kayıt altına alır. Bununla birlikte, bu tür yüksek maliyetli varlıkları ekipman yönetimi yazılımı olmadan manuel olarak izlemek, inşaat şirketleri için birçok soruna yol açabilir.

İşte inşaat şirketlerinin geleneksel ekipman yönetimi ile karşılaştığı tüm zorluklar:

1. Hatalı veriler

İnşaat şirketlerinde çoğu zaman ekipman verilerinde hatalarla karşılaşılır. Raporlarla gerçekte olanlar arasında uyuşmazlık olma eğilimi her zaman vardır. Örneğin, sisteminiz size belirli bir ekipmanın mevcut olduğunu söyleyebilir. Ancak, ekipmanı fiziksel olarak aradığınızda bulamayabilirsiniz. Bu, kayıtlarınızda bir hata olduğunu gösterir. Kayıp ekipmanlar ya da yedek parçalar işletmenize büyük maddi kayıplara sebep olurken aynı zamanda projelerin aksamasına da yol açacaktır.

Peki, böyle bir durumda kim suçlanacak? Ne yazık ki, tüm check-in ve checkout’ ları manuel olarak takip ederseniz, son kayıtları kimin güncellediğini ya da hata yapılıp yapılmadığını bilemeyeceksiniz. Bu durum, muhtemelen çok daha fazla ve büyük sorunlarında olduğunu gösterir.

2. Bakım standartlarına uyulmaması

İnşaat sektörü, bir projenin çeşitli aşamalarında ekipmanlar ve diğer cihazlarının hassas bakımlarını gerektirir. Şirketler, yeterli bakım hizmeti planlamazlarsa, sadece proje başarısızlıkları tehdidi değil, aynı zamanda düzenleyici politikaların ihlali de söz konusu olacaktır.

Bakım hizmetleri, şantiyelerdeki hataların engellenmesine yardımcı olur. Ekipmanlarınızın doğru ve verimli çalışması projelerde hata olmamasını ve zamanında tamamlanmasını sağlar. Bu aynı zamanda ürün ve proses kalitenizin korunmasına da yardımcı olur. Böylece, projelerinizde tutarlı olabilir ve iyi sonuçlar elde edebilirsiniz.

Ancak, her bir ekipmanın ya da aracın bakım ihtiyaçlarını manuel olarak izlemek son derece zordur. Çoğu şirket genellikle, bakım gerektirip gerektirmediğine karar vermek için her bir ekipmanı incelemesi için bir kişiyi görevlendirir. Ancak insan faktörü birçok hataya yol açacaktır.

3. Zaman alan manuel işlemler

Mevcut sistem uygulandığında, çalışanlar ihtiyaç duyduklarında her aracı ayrı ayrı manuel olarak kontrol etmek zorundadır. Bu durum, başka bir işte daha verimli harcanabilecek zamanı boşa harcar.

Yüzlerce ekipman ve araçtan oluşan bir yapının takibini manuel yapmaya çalışmak son derece zaman alıcı, verimsiz ve sağlıksız bir çabadır.

4. Yerinde yardım eksikliği

İnşaat projeleri, teknisyenlerin ve proje yöneticilerinin bilinçli kararlar vermesine yardımcı olmak için yerinde ve kapsamlı verilere erişimi gerektirir.

Saha sorumluları şantiyelerde gözetimsiz ekipman parçaları bulabilir. Ekipmanın kime tahsis edildiğini veya kimin kontrol ettiğini bilmek için, yine yerinde ilgili bilgilere ihtiyacı olacaktır.

Geleneksel izleme yöntemleri ile inşaat şirketleri, bilgileri ya kâğıda ya da elektronik tablolara manuel olarak not etmek zorundadır.

 

“O-MEGA ERP Proje ve İş Makineleri Yönetimi ile ekipman yönetiminde tüm zorluklarının üstesinden gelin”

 

Özel bir ekipman yönetimi yazılımı ise şirketlerin tüm değerli ekipmanlarının doğru bir kaydını tutmalarına yardımcı olur ve yinelenen operasyonları planlamalarını sağlar. Bu sayede, şirketlerin kayıp ekipman vakalarını ve boşa harcanan çalışma saatlerini azaltmasına olanak tanır.

Konusunda lider inşaat ekipmanı yönetim sistemi O-MEGA yukarıdaki tüm faydaları ve daha fazlasını sunmaktadır. Şirket iş akışlarınızla sorunsuz bir şekilde entegre olur ve size uçtan uca ekipman takibi sağlar.

O-MEGA ERP’ nin bazı özellikleri;

1. İnşaat ekipmanlarının denetlenmesi

İş makinelerini yönetememek daha fazla maliyete ve daha düşük üretkenliğe yol açar. Bu sorunu çözmenin en ideal yolu, bilgi sahibi olabilmektir. O-MEGA bunun için en ideal özelliği sunar- ekipman yönetimi.

Denetim özelliği ile ekipman kayıtlarının gerçekliğini doğrulayabilirsiniz. Bu şekilde, gerçekte mevcut olan araçların sayısı ile sisteminizin görüntülediği sayı arasında herhangi bir tutarsızlık olmayacaktır.

Denetimler, araçların fiziksel olarak olması gereken yerde bulunduğuna dair kesin kanıtlar sağlar. Öğeleri tarayarak çalışanlardan teslim aldıkları aracın velayetini kabul etmelerini talep etmenize olanak sağlayacaktır. Bu şekilde, hangi ekipmanların eksik olduğunu bilecek ve sistem içinde daha doğru bilgilere ulaşacaksınız.

Denetimlerin bir başka faydası da şirketinizin tasarruf etmesine yardımcı olmalarıdır.

2. Yinelenen bakım & onarım hizmetleri

Bakım & onarım hizmetlerinin, düzenli ve standartlara uygun bir şekilde yapılmasının ne kadar önemli olduğu açıktır. Bakım eksikliği, maliyetlerdeki ve kullanım risklerindeki artışa ek olarak, ürün geri çağırma ve projelerin gecikmesi gibi geniş kapsamlı sonuçlara yol açar.

O-MEGA ile bakım & onarım takibini otomatikleştirerek periyodik bakımlarınızı düzenli bir şekilde takip edin. Bunu yapmak, daha az ekipman arızasına sebep olacağından ve iş makinelerinin kullanım ömrünü uzatacağından genel giderlerin düşürülmesine yardımcı olur. Daha da iyisi, makinenin çalışmama süresinin azaltılmasına da yardımcı olur. Ayrıca, iyi kalibre edilmiş araçlar proje kalitesini arttırır.

Periyodik bakım hizmetleri için gönderilecek ekipmanları dilediğiniz gibi kolayca planlayabilirsiniz. Bu, ekipmanınızın arızalandıktan sonra ona hizmet vermek zorunda kalmadan her zaman en iyi durumda olmasını sağlamaya yardımcı olur.

Yaklaşan bir bakım hizmetini asla kaçırmamak için uyarıları da ayarlayabilirsiniz. Bu şekilde, hiçbir ekipman bu önemli bakımları kaçırmaz.

3. Lokasyon ve Proje bazında yönetim

Genellikle inşaat ve madencilik sektöründe, sahada çok sayıda ekipmana ihtiyaç vardır. Bu ekipmanların ayrı ayrı takibi zahmetli ve yavaş bir süreçtir. Zamandan tasarruf etmek ve tüm süreci daha verimli hale getirmek için O-MEGA, Ekipman Yönetimi modülünü sunar. Bu modül ile ekipmanları “lokasyonlar” ve “projeler” bazında gruplayarak analiz etmek, raporlamak ve izlemek son derece kolaydır.

4. Şantiye ortamında bilgiye ulaşmak için mobil uygulama

İnşaat sektöründeki saha çalışanları çoğu zaman, doğru ve zamanında kararlar verebilmek için verilere ihtiyaç duyarlar.

O-MEGA bu zorluğun üstesinden gelmek için bir mobil uygulama paketini sunar. İlgili tüm çalışanların, sahada ve hareket halindeyken kullanmak için uygulamayı indirebilir.

Saha yöneticileri ve çalışanları, kağıt yığınlarıyla veya sahada bir dizüstü bilgisayarla dolaşamayacağı için son derece kullanışlıdır. Uygulama ile, kritik verileri akıllı telefonlarından kolayca sorgulayabilirken aynı zamanda veri güncellemesi yapabilirler.

“Tüm zorluklarla doğrudan yüzleşme zamanı”

İnşaat ve madencilik sektörünün, iş süreçlerinin takibiyle ilgili karşılaştığı pek çok zorluk varken, bunların üstesinden kendi başlarına gelmesi neredeyse imkansızdır. O-MEGA ERP Ekipman Yönetimi ile giderlerinizin azaldığını ve verimliliğinizin arttığını göreceksiniz. Dahası, artık uyumluluk sorunları hakkında endişelenmenize gerek kalmayacak. Yinelenen bakım hizmetlerinin otomatikleştirilmesi, yakıt tüketimlerinin takibi, yedek parça depoları ve daha pek çok konuda proje ve lokasyon bazında uyumluluk sağlayacaksınız.

O-MEGA mobil uygulaması ile de tüm varlıklarınızın hareketini kolayca takip edecek ve nereye giderseniz gidin önemli verileri yanınızda taşıyabileceksiniz.

Sorularınız mı var?

O-MEGA ERP, konusunda lider bir inşaat ekipmanları yönetim yazılımıdır. Ekipmanlarınızı istediğiniz zaman, istediğiniz yerden izlemenize, bakımını yapmanıza ve raporlamanıza olanak tanır. Ücretsiz deneme sürümü için bizimle iletişime geçin.

Yazar: Omega Pro

Bir cevap yazın

Translate »