(Buttim) E Blok No : 1290 Kat :1
Osmangazi/Bursa
Pazartesi- Cuma 8.30 - 18.30
Çalışma Saatleri

İnşaat Proje Yönetimi Yazılımı Satın Alma Rehberi

İnşaat Proje Yönetimi Yazılımı Satın Alma Rehberi

  • Yayınlayan: Omega Pro
  • Kategori: Genel, Haberler, inşaat proje yönetimi, Makaleler, Omega, Omega Şantiye Yönetimi, şantiye yönetim programı, şantiye yönetim yazılımı

Doğru inşaat proje yönetimi yazılımı, baştan sona verimli ve uygun maliyetli projelerin anahtarıdır. Bir inşaat firmasını yönetmeyi kolaylaştırır ve birden fazla projeyi etkin bir şekilde takip etmenizi sağlar.

Şirketiniz için doğru programı nasıl bulacağınıza bakın.

İnşaat proje yönetimi yazılımı, işlerinizi kolaylaştırarak projeleri ve personeli takip etmenize yardımcı olur.

Bir inşaat firmasını yönetmek son derece zordur. Bir projenin her aşamasında göz önünde bulundurulması gereken birçok faktör vardır ve sürprizlerle doludur. Dolayısıyla doğru inşaat proje yönetimi yazılımına sahip olmak hayatınızı kolaylaştırabilir.

İnşaat proje yönetimi yazılımı, görevleri düzenleyen ve projeleri baştan sona izleyen hepsi bir arada bir çözümdür. Doğru yazılıma sahip olmak; bütçenizi korumanıza, son başvuru tarihlerine uymanıza ve hatta çalışanları, yüklenicileri, tedarikçileri, ortakları ve satıcıları yönetmenize yardımcı olabilir.

İşletmeniz için doğru çözümü bulmanıza yardımcı olmak için inşaat proje yönetimi yazılımında aramanız gerekenler.

 İnşaat proje yönetimi yazılımının temelleri

İki tür inşaat proje yönetimi yazılımı vardır: bulut tabanlı ve şirket içi.

Bulut tabanlı (veya web tabanlı) inşaat proje yönetimi yazılımına, web tarayıcısı ve internet bağlantısı olan herhangi bir cihazla her zaman, her yerde erişilebilir. Bulut tabanlı çözümler genellikle aylık ücrete tabidir ve sağlayıcı genellikle tüm güncelleme ve bakım hizmetlerini sağlar.

Yerinde inşaat proje yönetimi yazılımı ise size daha fazla kontrol sağlar. Kendi sunucunuza ve bilgisayarlarınıza kurulur, bu nedenle yazılımı yönetmek için muhtemelen bir BT ekibine ihtiyacınız vardır. Yerinde çözümler genellikle ilk yatırım maliyeti yüksek olsa da devamında bakım maliyetleri düşüktür.

Bulut tabanlı yazılımlar küçük inşaat firmaları için daha popüler bir seçenektir. Yerinde çözümler ise güvenlik nedeniyle daha büyük firmalar arasında daha yaygındır. Dışarıda bir sunucuda bulunan verilerinizden rahatsızsanız, geleneksel şirket içi inşaat proje yönetimi yazılımı sizin için daha iyi bir seçenektir.

Maliyetler

İnşaat proje yönetimi yazılımı söz konusu olduğunda, kullanıcı sayısı, işinizin büyüklüğü, modüller, özellikler, uygulama, sözleşme şartları ve müşteri desteği gibi birçok faktör fiyatlandırmaya girer.

Özellikler

İnşaat proje yönetimi yazılımı, inşaat firmanızın türüne bağlı olarak çok çeşitli özellikler sunar. Örneğin, genel müteahhitler planlama, maliyetler ve muhasebe, personel takibi ve doküman yönetimi konularında yoğunlaşan bir yazılım aramalıdır. İnşaatçılar, tasarım, tahmin araçları, teklif verme yetenekleri, teklif talebi, görev emirleri, ekipman tedarik etme ve gönderme gibi daha kapsamlı özellikler sunan daha sağlam bir yazılıma ihtiyaç duyarlar.

Bunlar proje yönetimi yazılımındaki ortak özelliklerdir:

  • Tüm faktörleri dikkate alan proje planlaması
  • Çizim ve taslak oluşturma veya dosyaları içe aktarabilme
  • Tahmin, bütçeleme ve tahmin
  • İhale, teklif önerileri ve teklif yönetimi
  • Muhasebe ve finansal raporlar
  • Düzenli kalmanıza ve zaman kazanmanıza yardımcı olan belge yönetimi
  • Yalnızca yetkili kullanıcıların hassas belgelere erişebilmesini sağlamak için belge kontrolü
  • Fotoğraflar ve multimedya
  • Tedarik ekipmanı
  • Kaynak yönetimi
  • Sevkiyat ve konum takibi
  • Satın alma siparişleri
  • Sözleşmeleri ve şartları kolayca düzenlemek sözleşme yönetimi
  • RFI üretimi, takibi ve gönderimi
  • İletişim iletimleri ve e-posta izleme
  • Günlük kayıtları, denetimler ve kontrol listeleri gibi alan notları
  • Zaman çizelgeleri ve devam izleme dahil olmak üzere personel yönetimi
  • Tedarikçiler, yükleniciler ve müşteriler veri tabanı

Temel ihtiyaçlarınızla başlayın

Yazılımları değerlendirirken, temel ihtiyaçlarınızla başlayın. En büyük engelleri nerede yaşıyorsunuz ve sizi yavaşlatan ne? İlk önce bu temel işlevleri düzene sokmak önemlidir.

Proje yönetimi (PM)Titiz bir proje yönetimi çok önemlidir. Doğru PM yazılım çözümü size zamanlama, gönderim, teklif talebi ve değişen maliyetler gibi tüm proje yönetimi ihtiyaçlarınızı karşılamak için ihtiyaç duyduğunuz bilgileri verebilmelidir.

Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP). ERP yazılımı muhasebe, bordro ve finansal yönetim ihtiyaçlarınızı dijitalleştirir. Amaç, kağıt kullanımını ortadan kaldırmak veya azaltmak ve mali olarak daha bütünsel bir bakış açısı kazanmaktır. ERP, tüm inşaat yazılımlarında kritik bir işlevdir, çünkü maliyet ve bütçeleme, taşeronlarla çalışmanın bel kemiğidir.

İşbirliği. İşbirliği araçları, firmalara bilgileri birçok yolla paylaşma, projeleri ve belgeleri sanal olarak “tartışma” ve bilgiye erişebilecekleri üzerinde daha fazla kontrol sahibi olma yeteneği verir.

Takım Çalışması. Bu, bir projenin en önemli detayıdır. Saha çalışanlarının günlük puantajlarını, zaman çizelgelerini, günlük raporları izlemek ve yönetmek için mutlak gereklidir.

Sonuç

Doğru inşaat proje yönetimi yazılımı, baştan sona verimli ve uygun maliyetli projelerin anahtarıdır. Bir inşaat firmasını yönetmeyi kolaylaştırır ve birden fazla projeyi etkin bir şekilde takip etmenizi sağlar.

İnşaat işiniz için doğru yazılım, firmanızın büyüklüğü, bütçeniz, ihtiyacınız olan özellikler ve müşteri desteği gibi birçok faktöre bağlı olacaktır. Ayrıca, herhangi bir yere erişebileceğiniz bulut tabanlı bir sistemin rahatlığını ya da kendi sunucularınızda ve bilgisayarlarınızda şirket içinde kurulu olan bir şirket içi çözümün güvenliğini isteyip istemediğinize karar vermeniz gerekir.

İnşaatçılar, müteahhitler, taşeronlar ve mühendisler gibi belirli inşaat profesyonelleri için tasarlanmış yazılımlarla seçim süreci daha kolaydır.

 

Yazar: Omega Pro
Translate »