İnşaat sektöründe iyi bir proje yönetimi iş gücü, malzeme ve ekipmanın etkin kullanımı ile gerçekleşebilir. Halen birçok inşaat şirketi iş makineleri ve saha faaliyetlerini yönetmek için yazılı evraklar ve elektronik excel tabloları kullanıyor olsa da, sektöre özel iş yönetimi yazılımları kullanımı gün geçtikçe daha yaygın hale gelmektedir. Ekipman maliyetlerini ve gelirlerini yönetmek rekabetçi inşaat pazarında başarının anahtarıdır. Aynı zamanda proje maliyetleri üzerinde belirgin bir etkisi vardır.
Soru: İş makineleri yönetiminde bilgisayar yazılımı yatırımının şirketime yararı ne olacak?
Yazılım kullanmak, iş makineleri ve ekipmanlar ile ilgili tüm maliyetleri izlemenize olanak sağlar. Bununla birlikte, akaryakıt tüketimleri, yedek parça ve sarf malzeme takibi, planlı bakımlar, arızaların yönetilmesi, süreç standardizasyonu, belge kontrolü, performans takibi gibi birçok konuda kontrol sahibi olabilirsiniz.
Soru: İş makinelerimi yazılım ile yönetmeye gerçekten ihtiyacım var mı?
İşletmeler aşağıdaki sorulara verecekleri cevaplar doğrultusunda yazılım kullanıp kullanmayacaklarına rahatlıkla karar verebilirler.
Eğer, ağır iş makinelerinizi gerçek manada yönetmeyi düşünüyorsanız, farklı bir ekipman yönetimi yazılımı olan O-MEGA ile tanışmanız gerekir. O-MEGA farklı bakış açısı ve iş makinelerinizi yönetebileceğiniz tüm fonksiyonları ile tam entegre önemli bir yazılım. Maliyetleri azaltmak, izlenebilirliği sağlamak, iş akışlarını düzenlemek ve sonuçta her projeyi daha karlı hale getirmek için tasarlanmış sektörel bir çözüm.
Microsoft Excel kullanımı rahat ve maliyetsiz olsa da, iş makinelerinin yönetimi için en faydalı ve karlı yöntem olmayabilir. Firmalar, güçlü bir yazılım çözümü O-MEGAile aşağıdaki konularla ilgili detaylı kontrole sahip olacaklardır:
Doğru Maliyetler: İş makinelerine ait maliyetleri yönetebilmek, projelerde kar sağlamak için anahtar bir noktadır. O-MEGA İş Makineleri Yönetimi yazılımı size daha karlı kararlar vermenize yardımcı olacak, gerçek zamanlı maliyetleri takip edebilmenizi sağlayacaktır. Gerektiğinde düzeltici eylem – bütçeler, sözleşmeler, sipariş değişimleri ve daha fazla durum için anlık değerlendirmeler yapabilmenize olanak verecektir.
Ekipman Verimliliği: İş makinelerine ait çalışma aktiviteleri ile ilgilidir. Bu amaçla, çalışma saatlerinin takibi, makine puantajları gibi faaliyetlerinin izlenmesi, maliyetlerin çalışma saatlerine oranı takip edilir. İş miktarı, yapılan işin kalitesi takip edilebilirken, kolay bir şekilde verimli çalışılan zamanlar ve boşta geçen zamanlar izlenir. Masraflar da değerlendirilerek verimlilik analizleri yapılabilir. Sistem, operasyonel maliyetleri azaltırken ekipman verimliliğini ve ömrünü arttırır.
Yakıt Yönetimi: Yakıt tüketimleri sizin kontrolünüz dışında olsa da, bu maliyetleri kontrol altında tutmak önemli ölçüde işletme başarısını etkileyecektir. O-MEGA size yakıt giderlerinizi yönetebilmeniz için, operatör eğilimleri ve araç tahminleri konularında farklı bakış açıları sağlar.
Her şantiye için yakıt tüketimlerini tüm detayları ile kayıt altına alarak, yakıt giderlerini yönetmeyi hedefler. Yakıt kullanım verileri sisteme otomatik olarak ya da farklı yöntemlerle alınır. Elde edilen veriler sayesinde miktar ve tutar bazında tüketim analizleri yapılarak etkin yakıt yönetimi sağlanır.
Bakım & Onarım Tarihçeleri: O-MEGA, iş makineleri üzerinde uygulanan koruyucu bakım ve onarım işlemlerini tüm yönleri ile ele alan kapsamlı bir bakım ve onarım modülü içermektedir. Periyodik bakım, önleyici bakım ve arızalara ait masrafları, yedek parça kullanımlarını planlamak ve stoklarını yönetmek için esnek araçlar sunar. Böylece gereksiz ekipman arızaları ve verimlilik kayıplarını önleyebilirsiniz.
Sistem, makine ve araç arızaları veya bakımlarında meydana gelen maliyetleri, yedek parça değişimlerini, yapılan iş ve işçilikleri kontrol altına almak için tasarlanmıştır. İş makinelerine ait geriye dönük bakım ve arıza tarihçeleri, servis nedenleri, servis firmaları analiz edilerek raporlanabilir.
Yedek Parça ve Malzeme Envanteri: Stok envanter analizleri, fiyat analizleri, malzeme kullanım yerleri ve şekilleri gibi pek çok konuda oldukça detaylı bilgileri barındırır. Bu sayede hangi yedek parçaların gerekli, hangilerinin gereksiz olduğunu, hangilerinin farklı şantiyeler tarafından ortaklaşa kullanılabileceğini tespit ederek parça çeşidini azaltırken, malzemelerin hangi tedarikçilerden en uygun ve en kaliteli şekilde temin edilebileceği ile ilgili detaylı analizler sunar.
Stokların düzgün takibi ile tüm malzeme ihtiyaçlarının uygun biçimde karşılanması ve stok maliyetlerinin minimum seviyede tutulması konusunda kuruma destek olur. Satınalma sipariş sistemi ile entegre çalışır.
Kolay Raporlama: O-MEGA Raporlama Modülü, iş makineleri, ekipman ve tesislerin kullanım süreleri boyunca yapılan tüm işleri, istediğiniz anda ve düzende raporlayabilir. Sistem; demirbaş, ekipman malzeme, satınalma, iş emirleri, bütçe analizi vb. ile ilgili geniş bir rapor kütüphanesi sunar. Ayrıca raporlama araçları aracılığıyla yeni raporlar oluşturmak ya da mevcut raporları özelleştirmek mümkündür.