O-MEGA ERP İnşaat ve İş Makineleri Yönetimi yazılımı, inşaat firmalarının verimliliği artırma biçiminde devrim yaratmış, inşaat, madencilik sektörlerinde çalışan firmaları daha rekabetçi hale getirmeyi hedefleyen, sektöre özel tasarlanmış bir iş ve finans yönetimi yazılımıdır.
O-MEGA ERP’ nin en iyi 10 özelliği
1. Finans
Bir inşaat projesinin harcamaları ve maliyetleri yakından izlenmelidir. Sahadan toplanan bu finansal veriler işletmeye ait diğer muhasebe yazılımları ile entegre edilebilmeli ve paylaşılabilmelidir. Ayrıca, şirketin büyüklüğüne bağlı olarak, az sayıda projeden aynı anda yüzlerce projeye kadar denetlemek zorunda olan proje yöneticilerine yardımcı olmalıdır. Bir inşaat finans ve muhasebe programı, projeye göre ayarlama esnekliği ile alacak hesapları, borç hesapları, iş emri girişi ve bordro gibi işlevleri otomatik hale getirebilmelidir.
2. İş Maliyetlendirme
Bir inşaat yönetim yazılımı, şirketinizin sağladığı farklı inşaat hizmetleri türleri için standart oranları ayarlayabilmeli ve her çalışan veya yüklenici ya da ekipman için maliyetleri tanımlayabilmelidir. Ayrıca, süreçleri takip edebilmeli, proje zaman çizelgelerini yönetebilmeli ve üretkenliği artıracak, satınalma siparişleri oluşturacak ve faturalar hazırlayacak verileri üretebilmelidir.
3. İş Yönetimi
İş emirlerini yönetip gönderebilecek, çizelgeler oluşturabilecek, varlıkları ve inşaat ekipmanlarını anlamlı bir şekilde ayırabilecek, yüklenicileri yönetebilecek ve insan gücünü etkili bir şekilde izleyebilecek yapıda bir inşaat yönetimi yazılımı olmalıdır.
4. Proje Yönetimi
Bir yönetim ekibi, kaynakları planlama, proje ilerlemesini izleme, müşteri isteklerini yönetme ve entegre etme, proje tarihlerini yönetme, zamanlama sorunlarını takip etme ve maliyetleri yönetme nedeniyle zorluklar yaşayabilir. İyi bir proje yönetimi yazılımı, bu görevleri birden fazla proje ile kaynakları en iyi şekilde yönetme, proje çizelgelerini geliştirme ve projenin kârlı olmasını sağlama gibi konuları otomatik hale getirir.
5. İş Planlaması
İş yükü otomasyonu olarak da bilinen bu yapı, görevleri doğru sırada planlamaya yardımcı olur. Ekipmanları ve çalışanları birden fazla projeye tahsis eder. Öngörülemeyenlere yanıt olarak iş yükünü hızlı bir şekilde yeniden dengeleme kabiliyeti ile birden fazla projeyi yönetir. Gecikmeleri (hava durumu, müşteri talepleri, iş sahası zorlukları vb.) dikkate alarak bir proje zaman çizelgesi düzenleyebilir ve güncelleyebilir. Sonuç olarak iyi bir yazılım insan gücü ve kaynakları tahsis edebilmeli, iş ve ekipmanların kritik bağımlılıklarını tahmin edebilmeli, alt yükleniciler ve diğer personel için hatırlatıcılar oluşturabilmelidir.
6. Raporlama
İyi inşaat yönetimi yazılımı ayrıca yöneticilere tüm proje verileri üzerinde kontrol sağlar. Karar almayı geliştirmek, proje gruplandırmak ve proje bütçesinden mimari hizmet maliyetlerine kadar çeşitli veri raporları oluşturmak için proje analiz raporları üretir. Proje raporlama yazılımı, gerçek zamanlı, doğru veri raporları üretmeli, tüm önemli personele raporların otomatik teslimini planlamalı, Microsoft Excel gibi diğer üçüncü taraf yazılımlara dışa aktarmaya izin vermeli ve yöneticilerin proje durumlarını değerlendirmelerine ve risk altındaki alanları belirlemelerine yardımcı olmalıdır.
7. Belge Yönetimi
İyi bir inşaat yönetimi yazılımı kağıtsız bir ofis için tüm ilgili belgeleri yönetme işlevine sahip olmalıdır. Doküman yönetimi için birden fazla program kullanmak yerine, tüm bu belgeleri tek bir yazılımda sunabilmelidir. Bu, verimliliği artırmaya, proje iş akışı süreçlerini iyileştirmeye ve belge güvenliğine yardımcı olur. İnşaat belge yönetim sistemi, Excel gibi diğer işletme verimliliği yazılımlarıyla da entegre olabilmelidir.
8. Stok Yönetimi
Bir inşaat şirketinin kaynakları, ekipmanlar, personeller, yapı malzemeleri ve teknoloji de dahil olmak üzere diğer birçok işletme türünden çok daha büyük ve karmaşıktır. İyi bir envanter yönetimi yazılımı işlevselliği ile hızlı stok denetimleri gerçekleştirebilmeli, kayıp envanterine daha hızlı bulabilmeli, iş sahasındaki varlıkları izleyebilmeli ve yöneticilere bu envanter verilerine dayanarak ekipman ve kaynakları verimli ve etkili bir şekilde dağıtma konusunda yardımcı olmalıdır.
9. Ekipman Yönetimi
Bu, sadece mevcut tüm ekipmanların çeşitli projeler arasında etkili ve verimli bir şekilde tahsis edilmesini değil, aynı zamanda hangi ekipmanın bakıma ihtiyacı olduğunu ve hangisinin şantiyede tamamen işlevsel ve kullanıma hazır olduğunu takip etmeyi de içerir. Daha da iyisi, kapsamlı bir inşaat yönetim yazılımı ile birlikte sunulan iyi bir ekipman yönetim yazılımı, bakım süreçlerini ve programlarını düzene sokabilir, iş sahasında tutarlı performans sağlayabilir ve tüm ekipman ve inşaat varlıklarının müşterinizin ihtiyaçlarını tutarlı bir şekilde karşılamasını sağlayarak genel verimliliği artırabilir. Belirli bir ekipman gerektiren görevlerin zamanı geldiğinde uyarı yeteneği de büyük bir artıdır.
10. Mobil Yetenekler
Son olarak, işletmeler bugün hem masaüstü hem de mobil platformlarda çalışabilecek inşaat yönetimi yazılımlarına ihtiyaç duyuyor. Süpervizörlerin, taşeronların ve çalışanların gerçek iş sahasındayken tüm proje verilerine erişme yeteneği göz ardı edilemez. Mobil uygulama yetenekleri ile proje spesifikasyonlarının, ekipman programlarının, çalışan programlarının, iş ilerlemesinin, maliyetlerin, değişen proje taleplerinin ve mevcut kaynakların incelenmesini daha da kolaylaştırır. Bu, proje yöneticilerinin yerinde kararları daha hızlı almasına ve ilgili tüm departmanlarla görüşmek için ofise dönme ihtiyacını azaltmaya yardımcı olur. Yukarıda listelenen özelliklerin tümüne mobil platformda erişmek projelerin daha hızlı tamamlanmasına yardımcı olur.
İşletmeniz için hangi inşaat yönetim yazılımının doğru olduğu konusunda hala kararsız mısınız? Çözümlerimiz hakkında daha fazla bilgi edinmek için BURAYA tıklayın .