Kurum içerisindeki tüm kullanıcılar yazılım tarafından sağlanan internet formları aracılığıyla iş bildirimlerini teknik ekibe iletebildikleri gibi, sorun üzerinde yapılan çalışmaları ve işin durumu ile ilgili bilgileri e-posta veya çevrimiçi portal aracılığı ile izleyebilmektedirler. Tüm çağrılar sistemde saklanmakta ve raporlanabilmektedir.
Son kullanıcıların, giriş ekranlarında en az veri girişini yaparak sistemi kullanabilmeleri sağlanmaktadır. Kullanıcının iş bildiriminde bulunacağı, lokasyon (bina -> Kat -> Bölüm -> Oda) bazında sorgulama yapıldıktan sonra lokasyonda bulunan cihazlar listelenir, cihaz seçiminden sonra arıza grupları, arıza grubu seçiminden sonra ilgili arızalar listelenir. Eğer seçili arıza ile ilgili daha önceden tanımlanmış bir çözüm varsa çözüm katalogları vasıtasıyla kullanıcının bu çözümleri incelemesi sağlanır. Kullanıcılar önceden sisteme tanımlıdır, kendisinin tanımladığı önceki işleri sorgulayabilirler. Kullanıcıların kişi ve departman bazında rolleri vardır. Kullanıcı direkt firmaya, personele ya da bunları belirtmeden yardım masasına iş bildiriminde bulunabilir.
Gelen tüm bildirimler çağrı merkezi havuzunda toplanır. Yardım masası yöneticisinin etkin kontrol olanağı sayesinde, bildirimler süratle ilgili firmalara ya da birimlere yönlendirilir. Servis masası yöneticisi bekleyen, devam eden ve tamamlanmış iş bildirimlerini sistem ekranından takip ederek izleyebilir.