(Buttim) E Blok No : 1290 Kat :1
Osmangazi/Bursa
Pazartesi- Cuma 8.30 - 18.30
Çalışma Saatleri

 

Masraf Merkezleri uygulaması, günlük çalışma faaliyetlerinde oluşan maliyetlerin sistem tarafından oluşturulan masraf kartlarına aktarılarak istenen detayda ve dönemsel olarak takip edilmesini sağlar. Masraf yerleri tanımlanarak, işletme yapısına uygun şekilde gider takibi yapılabilir.

Maliyet merkezleri, kuruluş içindeki maliyetlerin sorumluluk alanlarıdır ve bir işletmenin gerçek maliyetlerini bulmak için kullanılırlar. Maliyetler departman bazında, ürün bazında, alan bazında, sorumlu kişi bazında vb. olarak hesaplanabilir. Maliyetlerin masraf yerlerine atanması, masrafların organizasyon içinde nerede gerçekleşeceğini belirler. Harcamaları anlamak ve analiz etmek O-MEGA ile  hızlı ve doğru sonuçlar verir.

Başarılı bir maliyet merkezi uygulaması iyileşmeyi sağlar

Günlük iş yönetiminin kilit noktası olan farklı maliyetler, bütçeler, gelir hedefleri ve yatırım kararları için aşağıdaki başlıklar önemlidir.

  • Paranın nerede ve nasıl harcandığını belirlemek
  • Maliyetler ve karlar arasındaki ilişkiyi anlamak
  • Yapılan harcama türlerini değerlendirmek
  • Maliyetleri azaltmak ve kaynakları en üst düzeye çıkarmak için fikirler üretmek
  • Bütçeleri tahmin etmek, planlamak ve hassaslaştırmak.

  “Maliyet merkezi uygulaması, farklı departmanların ve yöneticilerinin sorumlu oldukları maliyetleri görebilmeleri, gerçekleşenleri ve bütçeleri takip edebilmeleri, kaynakları daha etkin bir şekilde tahsis edebilmeleri aynı zamanda performansı değerlendirebilmeleri için maliyetleri sınıflandırma ve analiz etme sürecidir.”

O-MEGA Maliyet Merkezleri Uygulamasının Özellikleri

1. Esnek hesaplar, masraf yeri tanımı ve bütçeleme

O-MEGA, masraf merkezleri düzenleme biçiminizde esneklik sağlar. Böylece farklı maliyetleri ve gelirleri kolayca tanımlayabilir, bakiyeleri kolayca özetleyebilir, hesapları segmentlere ayırarak birden çok boyut uygulamak için gruplayabilirsiniz.

O-MEGA’ da projeler, lokasyonlar, makineler, ürün grupları ve diğer birçok kriter ile maliyet merkezleri oluşturulabilir. Kurulum tamamlandıktan sonra maliyet merkezleri, kayıt sırasında işlemlere tahsis edilir.

Ayrıca bütçeler, maliyet merkezi düzeyinde yapılandırılabilir.

2. Basitleştirilmiş raporlama

Finans ekiplerinin, tüm yöneticilerin finansal durumlarından haberdar olmalarını sağlamak için sürekli olarak çok sayıda özelleştirilmiş rapor yayınlamaları gerekir. Masraf merkezleri uygulaması, hem masrafları takip edebilmeyi hem de işletmenin farklı bölümlerinin mali performansını ölçen raporlar hazırlayabilmeyi sağlar.

O-MEGA, verileri hassas bir şekilde merkezileştirdiğinden finansal raporlamayı da kolaylaştırır ve ekibinizin yükünü azaltır.

3. Maliyet merkezi yönetici panelleri

Yöneticiler, O-MEGA’ nın analiz araçlarını kullanarak kendileri için hazırlanmış maliyet merkezleri özel gösterge panolarına erişebilirler.

  • Kullanılan bütçe, toplam bütçenin yüzdesi olarak tüketilir.
  • Belirli maliyet türleri için bütçe tüketimi: örneğin seyahat.
  • Henüz tahsis edilmemiş öngörülen maliyetler: örneğin sistemdeki satın alma siparişlerinden.

Görsel kontrol panelleri, bilgileri daha belirgin hale getirir ve yöneticilerin sorunları analiz etmesine ve zamanında harekete geçmesine yardımcı olur.

Maliyet merkezleri büyüyen bir işletmenin ayrılmaz bir parçasıdır. Bu nedenle, maliyet merkezlerini operasyonel verimlilik açısından yakından takip etmek önemlidir.

Translate »