Entegre sipariş ve satınalma yazılımı, firmaların satınalma operasyonlarını yönetmeleri için gerekli tüm araçları içerir. Yazılım sayesinde doğru malzeme ve yedek parçaların, doğru tedarikçilerden, doğru termin ve sipariş miktarları ile sipariş edilmesi sağlanır. Tedarikçilerin teslimat ve kalite performansları takip edilir. Tedarikçilerle yapılan anlaşmalar sisteme tanıtılıp sipariş taleplerinin bu anlaşılan fiyat ve koşullarda yapılması sağlanır.
Satınalma talepleri, fiyat teklifleri ve satınalma siparişleri, tedarikçi bilgileri, işlemler ve stok hareketleri kayıt altına alınarak satınalma süreçlerinin izlenebilirliği ve etkin yönetimi sağlanır. Farklı tedarikçilerin verdiği fiyat, indirim ve ödeme koşullarının takibi, kullanıcılara satınalma kararlarında destek olur. Süreçlerin standart hale gelmesi, onay mekanizmaları ve evrak akışının elektronik ortama taşınması ise zaman ve maliyet tasarrufu sağlar.
- Satınalma işlemlerinin tüm aşamalarının izlenebilmesi sağlanır.
- Malzeme kartlarında sınırsız sayıda değişen, alternatif ve geçiş numarası tanımlanabilir, aynı zamanda alternatif malzemeler için ayrı ayrı fiyat ve stok takibi yapılabilir.
- Satınalma taleplerinin elektronik ortamda takibini sağlayacak onay mekanizmaları kurulabilir.
- Tedarikçilere kolay ve hızlı teklif formları hazırlanması imkanı verir.
- Malzeme tedariğinin bütçe bazlı yürütülebilmesi sağlanır.
- Gelen tekliflerin kayıt altına alınarak, teklif mukayese formları hazırlanır.
- Tedarikçileri yakından izleyerek teknik dokümanların satınalma departmanı ve diğer bölümler ile paylaşılmasını sağlar.
Sipariş, talep, depo girişi gibi formlar yeniden tasarlanabilir, her uygulama için birden fazla form kullanılabilir.